تمیزکردن حمام به بهترین نحو ممکن

طبیعی است که تمیزکاری و نظافت منزل کار روتین و تکراری است، اما با اضافه کردن چاشنی ذوق و خلاقیت می‌تواند جالب هم باشد. در نتیجه دیدن تمیزی و درخشندگی حمام، خستگی را از بین می‌برد. در نظافت منزل زمانی که نوبت به تمیز کردن حمام می‌رسد، افراد زیادی این سوال را از خود می‌پرسند: «چگونه حمام را تمیز کنیم؟» شاید فکر کنید نظافت حمام یک کار ساده و روتین است، اما حقیقتا اینطور نیست، چون رطوبت موجود در حمام باعث تجمع باکتری و قارچ روی سطوح مختلف می‌شود و لازم و ضروری است که شوینده‌های قوی و موثر را برای شستشو و نظافت این محیط بکار بگیریم تا میکروب‌ها را از فضای حمام دور کنیم. انتخاب شوینده‌های موثر با اثرگذاری بیشتر قطعا مدت زمان نظافت را کوتاه‌تر می‌کند.

بهترین روش تمیز کردن بخش‌های حمام

اگر نمی‌خواهید قارچ و باکتری‌ها فرصت تکثیر در منزل را پیدا کنند، محیط حمام را تمیز نگه دارید. برای اینکه سرعت عمل داشته و بتوانید در زمان کوتاه از عهده‌ی نظافت برآیید، باید با بهترین‌ روش‌های تمیز کردن حمام آشنا شوید. شوینده‌های چندمنظوره و قوی موجود در بازار، بهترین گزینه‌ برای تمیز کردن بخش‌های مختلف حمام و برق انداختن سرامیک است. البته روش‌های خانگی هم در تمیز کردن حمام می‌توانند مفید باشند. برای اینکه مؤثرتر حمام را تمیز کنید، در ادامه با اشاره به جزئیات ضروری، به روش‌های تمیز کردن بخش‌های مختلف حمام خواهیم پرداخت.

تمیز کردن کاشی و دیوار حمام

از آنجا که دیوار حمام مستعد بیشترین آلودگی و تجمع قارچ است، استفاده از یک شوینده قوی چندمنظوره این مشکل را حل می‌کند. بنابراین کافی است یکی از شوینده‌های سطوح را خریداری و آن را به دیوار اسپری کنید. پس از ده دقیقه به کمک حوله‌ی کاغذی دیوار را پاک کنید. برای از بین بردن لکه و کثیفی خطوط بین کاشی‌ها نیز می‌توانید یک فنجان سفید‌کننده را با دو لیتر آب ترکیب کرده و به وسیله‌ی فرچه آن نقاط را شستشو دهید. در این مورد حتّی روش‌های خانگی هم کارساز است.

تمیز کردن شیرآلات حمام

برای تمیز کردن شیرآلات و از بین بردن لکه آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم یک پاک‌کننده‌ی چندمنظوره تهیه کنید و به کمک پارچه به تمیز کردن شیرآلات مشغول شوید. برای اینکه به نقاط پنهان شیرآلات و اتصالات آنها دسترسی داشته باشید، حتماً از یک برس کوچک استفاده کنید. در این مورد می‌توانید از یک پاک‌کننده خانگی نیز کمک بگیرید. نوشابه به دلیل داشتن خاصیت اسیدی یک روش خانگی مؤثر در تمیز کردن شیرآلات به ویژه شیرآلات مسی است.

تمیزکردن دوش حمام

آلودگی ناشی از ناخالصی آب موجب مسدود شدن دوش و تشکیل آلودگی بر بدنه‌ی آن می‌شود. برای رفع این مشکل، استفاده از شوینده‌های شیمیایی را توصیه می‌کنیم. شوینده‌های چندمنظوره موجود در بازار در سریع‌ترین زمان کثیفی‌های دوش را از بین می‌برند. البته می‌توانید از روش‌های خانگی هم برای تمیز کردن دوش حمام استفاده کنید. برای تمیز کردن شیرآلات دوش به روش خانگی باید یک کیسه پلاستیکی را با سرکه‌ی سفید مقطر و آب پر کرده و با کش به سردوش حمام وصل کنید؛ به طوری که سردوش درون محلول قرار بگیرد. پس از 24 ساعت توسط یک برس و خمیردندان دوش را تمیز کنید.

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد.
صفحه اصلیدرباره مافرصت های شغلیتماس باما