راهنمای انتخاب بهترین مایع سفیدکننده

نگاهی به فرمولاسیون مایع لباسشویی ایده‌آل

کمتر پیش می‌آید که افراد در خرید مایع لباسشویی به فرمولاسیون محصولات مختلف توجه کنند. این در حالی است که فرمولاسیون مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در کیفیت شستشوی لباس است. در واقع مواد شیمیایی موجود در شوینده مشخص می‌کند که برای شستشوی چه نوع لباسی مناسب است. در این قسمت روی ترکیبات تشکیل‌دهنده مایع‌های لباسشویی تمرکز می‌کنیم.

خاصیت پاک‌کنندگی

یک شوینده ایده‌آل باید قدرت پاک‌کنندگی بالایی داشته باشد. در غیر این صورت اصلا گزینه مناسبی برای خرید نیست. آلکیل بنزن سولفونیک، سدیم لوریل اتر سولفات و سورفکتانت آنیونی سه ماده‌ای در ترکیب مایع شوینده هستند که خاصیت پاک‌کنندگی آن را به‌وجود می‌آورند. هنگام خرید شوینده حتما به وجود این سه ماده در فرمولاسیونن محصول مد نظر خود توجه داشته باشید.

خاصیت سختی‌گیری

یکی از مشکلاتی که در اثر شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی به‌وجود می‌آید، رسوب آثار ماده شوینده روی لباس‌هاست. موضوعی که باعث می‌شود پس از شستشو لکه‌هایی را روی لباس‌ها مشاهده کنید. فسفرنات سدیم و سیترات سدیم مواد شیمیایی هستند که خاصی سختی‌گری و جلوگیری از ایجاد رسوب را برای مایع شوینده به‌ارمغان می‌آورند. اگر شستشوی بدون دردسر لباس‌هایتان را دوست دارید، از وجود این مواد اولیه در فرمولاسیون شوینده مطمئن شوید.

خاصیت سفیدکنندگی

در کنار خاصیت پاک‌کنندگی، یکی دیگر از موضوعات مهم در کیفیت شستشوی لباس‌ها، سفیدکنندگی و درخشندگی است. اپتیکال برایتنر یک ماده شیمیایی مصنوعی است که در ترکیب شیمیایی بسیاری از مواد شوینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود این ماده اولیه در مایع لباسشویی باعث می‌شود که لباس‌ها حالت سفید و درخشنده پیدا کنند.

خاصیت کنترل کف

هر چه در طول شستشوی لباس درون ماشین لباسشویی کف بیشتری طول شود، این احتمال وجود دارد که آثار مواد شوینده روی لباس‌ها باقی بماند. ضمن اینکه تولید کف بیش از حد باعث می‌شود ماشین لباسشویی آسیب ببیند. این موضوعی است که احتمال خرابی زود هنگام ماشین لباسشویی را در پی خواهد داشت. برای این منظور لازم است که تولید کف ماده شوینده محدود شود. وجود مقداری صابون در ترکیب ماده شوینده، میزان تولید کف را محدود می‌کند. ضمن اینکه احتمال آسیب رسیدن به الیاف لباس‌‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

نکات مهم در خرید مایع لباسشویی

در کنار مواد اولیه‌ای که وجود آن‌ها در کیفیت عملکرد مایع لباسشویی اهمیت دارند، چند نکته دیگر نیز وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید. توجه به این نکات کمک می‌کند تا بهترین گزینه را در بازار انتخاب کنید. اگر حساسیت دارید، برای خرید مایع لباسشویی حتما به‌سراغ محصولاتی بروید که اسانس ملایم و جنرال (General) در ترکیب آن‌ها استفاده شده است و آنزیم ندارد. شوینده‌های دارای اسانس قوی و آنزیم برای پوست‌های حساس، مشکل‌ساز هستند.

اگر لباس‌هایی دارید که نرمی و لطافت آن‌ها برای شما مهم است، به‌سراغ شوینده‌هایی بروید که در فرمولاسیون آن‌ها نرم‌کننده وجود دارد. خاصیت ضد الکتریسیته ساکن نرم‌کننده‌ها باعث می‌شود تا اتوکشی لباس‌ها هم راحت‌تر شود. موضوع مهم دیگری که برای خرید مایع لباسشویی باید مد نظر قرار دهید، توجه به رنگ لباس است. برای شستشوی لباس‌های تیره بهتر است که به‌سراغ شوینده‌های مخصوص لباس‌های تیره بروید. در غیر این صورت ممکن است نتایج چندان مناسبی از شستن لباس‌های تیره با مایع‌های شوینده معمولی حاصل نشود.
رایحه مایع شوینده موضوع مهم دیگری است که باید در خرید محصول مد نظر قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم شوینده‌هایی را انتخاب کنید که رایحه ملایم دارند. شوینده‌های با عطر و رایحه تند منجر به بروز حساسیت در بلند مدت می‌شوند. وقتی برای بار اول از یک مایع شوینده استفاده می‌کنید، ترجیحا آن را امتحان کنید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که استفاده از شوینده مشکل‌ساز نخواهد بود.

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد.
صفحه اصلیدرباره مافرصت های شغلیتماس باما