بهترین روش پاک کردن چربی اجاق گاز

تمیز کردن چدن گاز را می‌توان یکی از سخت‌ترین کارهای خانه به حساب آورد؛ فرایندی که معمولاً چندان ثمربخش نیست و همیشه یک لکه یا کثیفی خاصی روی آن باقی می‌ماند. این موضوع در دراز مدت می‌تواند تأثیر بیشتری بر تمیزی چدن گاز بگذارد. از این رو پیشنهاد می‌شود که قبل از ایجاد لایه‌های کثیفی زیاد روی چدن گاز، آن‌ها را در دوره‌های زمانی مشخصی تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از چند روش کاربردی و البته ساده بهره بگیرید که در ادامه به توضیح کامل‌تر آن‌ها می‌پردازیم.

تمیز کردن شعله‌های گاز
معمولاً افراد تمیز کردن گاز را هر روز انجام می‌دهند که همین باعث می‌شود تا کثیفی و لکه آن‌ها سریع‌تر پاک شود. اما از آنجایی که تمیز کردن چدن گاز در بازه‌های زمانی طولانی‌تری انجام می‌شود، در نتیجه برای راحت‌تر شدن کار باید چند موضوع مهم را در اولویت خود قرار دهید که از جمله آن‌ها می‌توان به نکات مهم پیش از تمیز کردن شعله‌های گاز اشاره کرد.

برای این منظور، ابتدا باید صبر کنید تا شعله‌ها سرد شوند و سپس قسمت‌های جداشدنی را از گاز جدا کرده و تمیز کنید. از یک دستمال خشک و نرم برای پاک کردن باقی‌مانده‌های غذا استفاده نمایید و برای شعله و شیارها از مسواک کمک بگیرید. اگر لکه روغن یا کربن باقی مانده باشد، از محلول‌های مخصوص این کار استفاده کنید.

پس از شستشو، قسمت‌های جداشدنی را برگردانید و از اجاق گاز تمیز لذت ببرید. این فرایند تمیزکاری اگر در فواصل منظم (هر هفته یا هر ۱۰ روز یک بار) انجام شود، عمر و کارایی گاز نیز افزایش می‌یابد.

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد.
صفحه اصلیدرباره مافرصت های شغلیتماس باما